Algemene voorwaarden
Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door New Life with Food, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 74372769. Door gebruik te maken van onze diensten stemt de cliënt in met deze algemene voorwaarden. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.
Diensten
New Life with Food biedt voedingsadvies, dieetbegeleiding en aanverwante diensten.
De diensten worden geleverd op basis van de door de cliënt verstrekte informatie. De cliënt is verantwoordelijk voor het juist en volledig aanleveren van relevante medische en persoonlijke gegevens.
Afspraken en Annuleringen
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd; per e-mail op melanie@newlifewithfood.nl of telefonisch/per SMS of Whatsapp op 0616291899.
Bij annulering minder dan 24 uur voor de afspraak, of bij het niet verschijnen, behoudt New Life with Food zich het recht voor om de volledige kosten van de sessie privé in rekening te brengen.
Tarieven en Betaling
De tarieven voor de diensten worden vooraf gecommuniceerd en zijn terug te vinden op de website www.newlifewithfood.nl. Op het moment dat er geen overeenkomst is met uw zorgverzekeraar zal het factuur van het consult naar de cliënt worden gestuurd, waarna de cliënt het kan indienen bij de verzekeraar en eventueel (gedeeltelijke) vergoeding ontvangt. De vergoeding verschilt per verzekeraar.
Betaling dient binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan, tenzij anders is overeengekomen.
Bij niet-tijdige betaling behoudt New Life with Food zich het recht voor om wettelijke rente en eventuele incassokosten in rekening te brengen.
Vergoeding via Zorgverzekeraars
Het is de verantwoordelijkheid van de cliënt om bij de eigen zorgverzekeraar te controleren of en in hoeverre de kosten van de diensten worden vergoed. New Life with Food kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet vergoeden van de diensten door de zorgverzekeraar.
Identiteitsbewijs en Burgerservicenummer
Iedereen die bij een Nederlandse gemeente ingeschreven staat, heeft een Burgerservicenummer (BSN). Zorgverleners en zorgverzekeraars moeten gebruik maken van uw BSN. De diëtist moet zeker weten dat u degene bent die hoort bij het BSN en kloppen met de andere gegevens in haar administratie. De diëtiste kan om uw legitimatie vragen. Neem daarom altijd een geldig identiteitsdocument mee; dit is uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart.
Aansprakelijkheid
New Life with Food voert haar werkzaamheden naar beste kunnen uit, maar kan geen garanties bieden over specifieke resultaten.
New Life with Food aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade en letsel voortvloeiende uit of verband houdende met de opvolging van de door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van de kant van de diëtist.
De aansprakelijkheid van New Life with food is beperkt tot het bedrag dat door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.
Privacy en Gegevensbescherming
New Life with Food verwerkt persoonlijke gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Gegevens van cliënten worden strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor de levering van diensten.
De cliënt heeft te allen tijde het recht om inzage te vragen in zijn/haar gegevens en deze te laten corrigeren of verwijderen.
Het is gebruikelijk om aan het begin en eind van de behandeling een rapportage te maken naar de verwijzer. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u dit aangeven.
Voor meer informatie over privacy kunt u de website van de Autoriteit Persoonsgegevens raadplegen.
Klachtenregeling
Bij New Life with Food staat servicegerichtheid en kwaliteit hoog in het vaandel. Mocht u desondanks een klacht hebben, probeer dit dan eerst te bespreken met mij. Klachten die niet onderling kunnen worden opgelost, kunnen worden ingediend bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl.